امکان طرح دعوای اعسار در پرونده های اجرای مهریه از طریق اداره ثبت

وکیل خوب

با استفاده از تجارب و تخصص وکیل خوب خانواده و متخصص در زمینه حقوقی و دعاوی مرتبط با اسناد رسمی و لازم الاجرا، می توانید دعوای اعسار را نسبت به پرونده های مطالبه مهریه که از طریق اداره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت صورت پذیرفته، توسط آقای فیض آبادی، وکیل خوب و مشاوره حقوقی و وکیل تخصصی در امور حقوقی به نتیجه مطلوب برسانید.

نکات بسیار مهمی در ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که وکیل خوب ثبتی و مشاوره حقوقی، آقای فیض آبادی با استفاده از تخصص و تجارب سالیان طولانی، توانسته تمامی نکات را استخراج و اجرایی نماید تا اشخاصی که در اثر مطالبه مهریه از طریق اداره ثبت، به مشکل خورده اند بتوانند دعوای اعسار خود را در محاکم دادگستری ثبت نمایند که این موضوع توسط وکیل خوب خانواده و متخصص در زمینه طلاق،آقای فیض آبادی صورت می پذیرد.

ماده 113 چه چیزی را مطرح می کند؟

ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، به‌ منظور افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات قضائی، تحقق عدالت قضائی و احیای حقوق عامه، ارتقای کیفیت و کاهش اطاله دادرسی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی آحاد مردم به خدمات قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی و اصلاح مجرمان و کاهش جمعیت کیفری:

الف- سازمان بهزیستی کشور: مکلف است در راستای تحکیم نهاد خانواده نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان برای افراد فاقد تمکن مالی با معرفی مقام قضائی که در اجرای قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391 توسط مقام قضائی صلاحیت‌دار برای رفع اختلاف به آن سازمان برای مشاوره خانواده معرفی می‌شوند، اقدام لازم را به‌عمل آورد.

سازمان بهزیستی کشور

*مرتبط با آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا*
ب- مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجراء از طریق ادارات: اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجراء می‌شوند. ادارات مذکور مکلفند بلافاصله پس از تقاضای اجرائیه نسبت به شناسایی و توقیف اموال مدیون اقدام کنند.

چنانچه مرجع مذکور نتواند ظرف مدت دو ماه از تقاضای اجراء، نسبت به شناسایی و توقیف اموال متعهد سند، اقدام کند یا ظرف مدت شش ماه نسبت به اجرای مفاد سند اقدام نماید، متعهدٌله سند می‌تواند با انصراف از اجرای مفاد سند به محاکم دادگستری رجوع نماید.

*مرتبط با قانون ثبت اسناد و املاک*

تبصره 1- آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت دادگستری و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.
*با بهره گیری از وکیل خوب خانواده و مشاوره حقوقی ، می توانید مواد مرتبط با قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی را در کمترین زمان ممکن، توسط آقای فیض آبادی، وکیل خوب و پایه یک دادگستری، عملیاتی نمایید*

تبصره 2- چنانچه متعهد سند لازم‌الاجراء، ظرف مدت بیست روز نسبت به انجام تعهد خود یا جلب رضایت متعهدٌله سند اقدام نماید، از پرداخت هزینه‌های اجرائی معاف خواهد بود.

در غیر این صورت مراتب جهت درج در سامانه سجل محکومیت‌های مالی موضوع بند (پ) ماده (116) این قانون منعکس خواهد شد. کلیه دستگاههای اجرائی و بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری از انعقاد هرگونه قرارداد مالی و پرداخت تسهیلات، موافقت اصولی، صدور کارت بازرگانی و پروانه صادرات و واردات به این شخص ممنوع هستند. تخلف از این حکم موجب مجازات تعزیری درجه شش (محرومیت از حقوق اجتماعی) خواهد بود.

موسسات مالی

*مرتبط با قانون اجرای احکام مدنی*

تبصره 3- چنانچه متعهد سند مدعی اعسار باشد، می‌تواند با رعایت قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی دادخواست اعسار خود را به مرجع قضائی صالح تقدیم کند و در صورت صدور حکم اعسار، متعهد سند از شمول قسمت اخیر تبصره(2) معاف خواهد بود.

جهت تماس با وکیل خوب خانواده آقای ابوالقاسم فیض آبادی با شماره 09121991266 تماس بگیرید


دکتر فیض آبادی وکیل موسسه حقوقی دادگستر میرداماد

اشتراک گذاری

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را به اشتراگ بگذارید

مطالب مرتبط

حقوق را بشناسید، از آسیب‌ها جلوگیری کنید

مهریه از حقوق مالی زنان است که به واسطه جاری شدن عقد نکاح بر ذمه مرد قرار می‌گیرد.  هر زمان زوجه مهریه عندالامطالبه را

حقوق خانواده به مجموعه قوانین و مقرراتی اطلاق می‌شود که ناظر به تنظیم روابط خانواده است. خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است و نقش مهمی

مهریه مالی است که به واسطه عقد به ملکیت زن در می‌آید و از لحظه عقد به بعد هر زمان که بخواهد می‌تواند آن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با حکم طلاق و جدایی بین زن و شوهر، مرد هیچ مسئولیتی ندارد. اما در قانون موضوعی به

جستجو کنید

تماس با ما

مشاوره
سوال و پاسخ
مسیریابی دفتر

02122227212

02122227112

09121991266