خسارت دیدن شهروندان از فضاهای شهری

خسارت دیدن شهروندان از فضاهای شهری مانند افتادن در چاله معابر و راه ها در علم حقوق به شاخه تفصیر مربوط می شود. شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی می توانند با استناد به مواد یک و دو قانون مسئولیت مدنی و قاعده تسبیب و لاضرر از نهاد مربوطه مطالبه خسارات کنند.

درخواست خسارت به چه صورت است؟

اگر خسارت ایجاد شده برای شهروند به دلیل استاندارد نبودن معابر داخلی شهر باشد، متشاکی شهرداری و اگر خسارت به دلیل حوادث قهری وارد شده باشد، باید از استانداری درخواست خسارت کرد. برای مطالبه خسارت می بایست پس از تامین دلیل کارشناسی از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمود.

مسئولیت‌های نهادها و سازمان هادر خسارت دیدن شهروندان از فضاهای شهری

یکی از موارد مسئولیت‌های نهادها و سازمان ها، که صرف کردن مالیات و عوارض دریافتی از شهروندان به منظور ارائه خدمات از جمله ساخت جاده‌ها، بزرگ راه‌ها و خیابان‌ها برای شهروندان است بنابراین اگر به دلیل کمبودهای این فضاها، خسارتی به یک شهروند یا اموال او برسد، باید توسط نهاد مرتبط جبران شود.
اگر در چنین مواردی تقصیر شهرداری و یا اداره‌های ذی ربط و هر ارگان دیگر اثبات شود، میزان صدمات و خسارات وارده توسط کارشناس تعیین می شود و دادگاه بر اساس میزان تقصیر، برای جبران خسارت به وجود آمده رای صادر می کند.


دکتر فیض آبادی وکیل موسسه حقوقی دادگستر میرداماد

اشتراک گذاری

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را به اشتراگ بگذارید

مطالب مرتبط

حقوق را بشناسید، از آسیب‌ها جلوگیری کنید

مهریه بعد از فوت شوهر نیز باید به زن پرداخت شود. در این‌ رابطه قوانین و تبصره‌های مختلفی وجود دارد که تعیین می‌کنند چگونه

ازدواج پیوندی مقدس و تعهدی مهم است که بر پایه اعتماد و صداقت بنا می‌شود. اما گاه ممکن است این اعتماد با فریب و

گاهی اختلاف و تعارض بین زوجین به‌ حدی زیاد می‌شود که دیگر امکان سازش و ادامه زندگی وجود ندارد و آن‌ها را مجبور به

مهریه از حقوق مالی زنان است که به واسطه جاری شدن عقد نکاح بر ذمه مرد قرار می‌گیرد.  هر زمان زوجه مهریه عندالامطالبه را

جستجو کنید

تماس با ما

مشاوره
سوال و پاسخ
مسیریابی دفتر

02122227212

02122227112

09121991266